Friday, December 18, 2009

Bila bertemu sahabat-sahabat lama.........








Notsaljia...!!

Seorang sahabat
umpama catatan sejarah dlm perjalanan
Bertemu kerana Allah
Bermuayasah demi mengukuh cinta dan pengorbanan
pada Allah & Rasulnya
Berpisah juga kerana Allah
Tiada yang lain yang didambakan
Rahmat & kasihNya di sana.............!!

18-19/12, Ummi amat gembira. Ummi jumpa ramai sahabat lama. Yang sama-sama di awal2 dulu mengenal dakwah dan tarbiah. Memahamai dan menghayati erti sebenar tuntutan persahabatan kerana Allah.

20 tahun dulu Ummi berjumpa mereka. Semua muda belia. Berlari, bekerja amat pantas dan kuat. Kerana kami semua muda belaka. Punya tenaga dan stamina fizikal yang gagah.Minda cerdas sepantas pergerakan tingkah laku.

Sekarang.....
Semangat ...masih membara. Minda masih matang dan wibawa terserlah. Pantas kerana ramai yang sudah hebat-hebat di arena kerjaya dan khidmat masyarakat bahkan nasional serta antarabangsa. Heemmm........terasa nikmatnya ..
Namun di samping kehangatan semangat yg tak padam, jiwa yg membara, tawakkal dan kesabaran yang tinggi...Ummi teringat sahabat-sahabat yang sudah tiada lagi.....!!

Tiada mereka...kerana sedang sakit dan uzur, sedang sebok dan memilih perjalanannya sendiri. Ramai pula yang telah menemui Pencipta....
Namun amat ummi kagumi , sahabat-sahabat yang telah amat berusia...namun Allah beri peluang dan ruang serta keupayaan untuk terus istiqamah ..merapatkan ukhuwwah dan mengukuhkan organisasi....

Ya Rabb..Taqabbal minna wajngalna min Ibadika Solihin...

Ummi Mar.

No comments:

Post a Comment