Sunday, December 27, 2009

Mesyuarat Akademik 2010

Hari ini mesyuarat....2010......

Wlpn sesi baru 2010 akan bermula pada 4 Januari 2010, tetapi cikgu-cikgu sekolah telahpun memulakan siri persediaan persekolahan dgn pelbagai mesyuarat dan kerja-keraja persiapan awal untuk menyambut pelajar baru dan lama yang akan " back to school" minggu depan..!!

Bagi murid2 tingkatan 2,3,4 mereka telah bercuti panjang.
Tetapi bagi kebanyakan guru-guru sekalipun "bercuti" tetapi sepanjang tempoh tersebut ramai yang terlibat dengan mengawas peperiksaan,menanda kertas peperiksaan PMR,SPM,STPM,SMA dan STPM juga STAM.
Selain daripada itu cikgu-cikgu terlibatkursus-kursus dalam cuti,program-program murid,Kem-kem motivasi Murid anjuran PIBG dan sekolah serta proses menambah-baik,membaik pulih sekolah bagi persiapan tahun baru dll menyebabkan cikgu sebenarnya....tak cuti..!!! Hampir setiap minggu cikgu perlu hadir ke sekolah kerana menghadiri mesyuarat dll jika ada arahan Pengetua untuk hadir. contohnya masa cuti Nazir datang melawat sekolah, asrama dll....

Betullah ..cikgu..
sesiapa yang berminat menjadi guru pastikan niat,azam dan tekad yang bulat...
Sedia berkorban,berkhidmat dan berjuang demi membina generasi dan ummah cemerlang.
Jangan berkira mengenai gaji dan elaun...kerana cikgu amat ramai seantero negara..
kot ada kenaikan pun tak boleh dpt banyak mcm dlm perkhidmatan lain...ialah rameii...

Apa pun kerana untungnya jadi cikgu, anak beribu-ribu...ada di seluruh dunia..jika mereka boleh jadi unsur yang baik ..MasyaAllah ganjaran Allahlah yang terbaik buat cikgu. Tulah antara sebab utama yg ramai cikgu kekal bertahan mahu terus jadi "GURU".
Moto memotivasikan diri sndiri:

Be Smile & Happy ..Let's ..........Enjoy Your self...

Guru...
Ummi Wardah
SAMTSH
Kg Jawa Klang.

No comments:

Post a Comment