Sunday, March 20, 2011

Pengubatan Alternatif utk Cancer

Teman pembaca yang budiman...

Sihat dan sakit hakikatnya anugerah Allah kepada yang dikehendakiNya. Kedua-duanya perlu disyukuri dan di terima sebagai rahmat dan nikmat dengan penuh sabar dan redha. Jika diberi sihat kita perlu sabar dengan cabaran mengurus ' nafsu dan keinginan' nya dengan bijaksana. Sebaliknya jika diberi sakit kita perlu redha dan sabar mencari penawar dan ubatnya.

Benarlah maksud hadis Ar-Rasul yang maksudnya, alangkah bagusnya mukmin itu, semua keadaannya baikbelaka. Kerana apabila diberi nikmat ia syukur dan bila diberi sakit/musibah ia bersabar...".

Hari ini Ummi berkesempatan menziarahi jenazah ibu kepada sahabat Ummi di Melawati. Dimaklumkan Almarhumah merupakan pesakit cancer paru-paru yang baru sahaja dikenalpasti..Sekalipun tidak dapat melihat wajah jenazah namun Alhamdulillah dapat turut serta bersolat jenazah. Moga Allah ampunkan dosa almarhumah dan digolongkan di kalangan solihaat.

Berkesempatan bersua dan berbincang beberapa sahabat yang turut berziarah, Soalan lazim sahabat yang bertemu pasti bertanya ," Apa khabar..? U mcmna..? OK ke..nampak masih sihat lagi..amalkan makan apa...?

Atas dorongan dan nasihat sahabat2, Ummi perturunkan petua yang Ummi amalkan Khas untuk pesakit Cancer. Moga2 bermanfaat kepada yang berkenaan dan diberi kesembuhan/dipanjangkan umur.....Namun demikian bertanyalah yg lebih arif, kerana Ummi juga dimaklumkan setiap pesakit cancer jika menggunakan pengubatan Al-Quran ia pasti akan diberikan ayat2 amalan yang berbeza, khusus utk pesakit tersebut mengikut petunjuk yang diberi..Allahu A'alam..

1- Pengenalan
Melalui perbincangan/perkongsian dgn beberapa pengamal perubatan Elopathy, Homeopathy: Punca Cancer disebabkan beberapa perkara; genetik/keturunan, pemakanan, pencemaran alam sekitar, masalah psikologi yg berlaku pada individu dll...namun yang masih terkenang2 akan kata-kata doktor, sebenarnya dr pun tak tahu punca sebenar cancer ini...

Pada kita sebagai muslim kita yakin kemungkinan cancer adalah sel2 negatif yang sedia ada dari awal kejadian kita.Itukah 'Qarin'..?. Kita disatukan dalam proses persenyawaan melalui cantuman sel2/DNA negatif dan positif dari kedua ibu bapa kita. Jika ada faktor2 'yg menyuburkan' sel-sel negatif itu berlaku pada individu, cth; sbb makanan, isu psikologi dll, kemungkinan utk mendapat cancer boleh berlaku...Namun ada juga orang terdedah kepada semua kemungkinan berlakunya 'cancer' ia tidak pula terkena cancer. Justeru,Ini semua adalah dengan kuasa Allah jua....

2-
Bersambung....i.Allah

No comments:

Post a Comment