Friday, April 16, 2010

Bila Allah Berkehendak......

Jumaat, 16/04/2010 –

Kempen “Eropah untuk Akhiri Pengepungan terhadap Gaza”, yang berpusat di Brussels, menegaskan penyertaan dari sejumlah anggota parlimen Eropah dalam armada kapal menuju Jalur Gaza bulan depan awal Mei , bersama-sama dengan beratus-ratus penyokong Palestin.

Ini adalah kempen Eropah untuk menghidupkan isu pengepungan dikenakan di Semenanjung Gaza pada peringkat Kesatuan Eropah, terutama di parlimen, undang-undang, hak asasi manusia dan di tahap popular di mana mereka membuat promosi bagi penyertaan jumlah terbesar ahli parlimen di armada, terutamanya selepas kejayaannya dalam melakukan konvoi empat bulan yang lalu dengan lebih daripada lima puluh ahli parlimen daripada Eropah dalam sokongan kepada rakyat Palestin terkepung di Gaza. Kempen kali ini akan membawa lebih daripada lima ratus penyokong dengan beberapa buah kapal yang datang dari 20 negara, di samping lebih dari 5000 tan kargo, yang meliputi semen, dan sejumlah rumah yang dibuat terlebih dahulu dan bahan bangunan yang lain dan peralatan serta perubatan, serta bahan-bahan pendidikan untuk diserahkan kepada rakyat Palestin di Gaza.

Ini diumumkan di Istanbul bahawa gabungan yang dicipta oleh kempen “Eropah untuk menamatkan pengepungan di Gaza” dan Gerakan Pembebasab Gaza, Gabungan Bantuan Kemanusiaan di Turki, dan Kempen Perahu Pembebasan Greek ke Gaza, dan Kempen Perahu Pembebasan Sweden ke Gaza, di mana mereka semua bersama-sama akan melancarkan armada kapal, yang mengandungi tiga kapal kargo besar di samping kapal kecil.

sumber : The Palestine Telegraph
penterjemah : ameen

Komen Ummi:

Allahu Akbar....sesungguhnya Allah Maha Berkehendak akan apa2 yg berlaku...di luar pemikiran lojik manusia seluruhnya. Jihad kebenaran akan berterusan hingga Kiamat. Hanya yg dipiliNya akan sanggup memikul amanah ini. Yg tak nak/enggan/menhalang dijanjikan azab yg pedih....

Ummi Wardah.

No comments:

Post a Comment