Tuesday, April 24, 2012

Masihkah Engkau Mampu memberi Yang Terbaik....

Dalam menghadapai segala mehnah dan ujian ya hatiku amat cemburu pada ramai sahabat yang Allah beri mereka keupayaan , kekuatan, peluang berlumba2 dalam beramal dgn sebaik mungkin...

Aku juga selalu memohon , sekalipun tidak dapat berbuat seperti mereka, tapi kan Allah itu Maha Adil...Dia pasti juga boleh memberi Yang Terbaik pada kita selagi ada kemahuan dan azam...

Lantas setiap hari kufikir apa lagi yang harus boleh dibuat...

Antara yang utama,:
1- aku pastikan setiap hari ku baca, ku hafaz satu ayat dari AL Quran surah yang ku pilih..

2- Mesti berhubung dgn sahabat seperjuangan yang baik, berbincang tentang amanah dan tanggung jawab yang masih ada.. dll...sentiasa berusaha menyumbang, terlibat sama wlpn hanya dgn kalam hasanah...dan idea yang baik..

3- Berhubung dgn suami, adik2 ku, anak2ku,  yang di U agar mereka sentiasa rasa dekat di hati..Aku perlu kuat semoga mereka jadi anak2 dan ahli keluarga  yang kuat...Aku mahu Ummi sentiasa dekat di hatimu anak2ku...

4- Membaca walau pun sedikit buku-buku ilmiah dll... Ku mohon Allah bantuku menjaga IQ ku, kekal normal hingga saat hujungnya...Aku tidak mahu kesan chemo yang kubaca dari pelbagai sumber ia menghantui mindaku lantaran kajian kesan2 sampingannya...Aku tetap melawan arus .Segalanya jika Allah kehendaki maka ia Kun Fayakun...Aku yaqeen Allah Maha Berkuasa memberi sesuatu yang lain dari biasa...

5- Munajat Khas . Apa sahaja yang kuhajati aku yaqeen Allah Maha Mendengar dan Menyambutnya...Aku ingin sentiasa rasa hampir dgnNya...ketika aku amat2 memerlukan..pertolongan dan belas kasihanNya...Mohon dikekalkan ketenangan dan kebahagiaan hati, minda dan keluarga...Selagi aku hidup aku ingin memohon padaMu Ya Allah semahuku....Terimalah doaku Ya Allah..

6- Mohon tetap dapat berbakti kepada keluarga..khasnya ibuku yang semakin uzur, adikku-adikku yang memerlukan...Ya Allah selagi baktiku diperlukan berilah daku keupayaan agar keluarga tetap berkongsi nikmat,kegembiraan serta  rezeki...semoga dengannya Engkau sempurnakanlah kehidupan kami semampunya dgn keberkatanMu Ya Allah..Kumpulkanlah kami di dunia dgn bahagia hingga ke syurgaMu Ya Allah dgn kebahagian yang abadi.

7- Ampunilah dosa dan kesilapan kami ya Allah ...tiadalah yang terbaik kami pohon padaMu selain RidhaMu....Ia mengatasi segalanya...Ia kemenangan yang hakiki..Istajibna Ya Allah.

Moga Allah terus merestui dan menjadikan kami hambaNya yang Solihin....

Aminn...

Ummi Wardah.
* Noted: Alhamdulillah minggu ini masih dpt bersama:
   MAD Daerah Kula Langat
   Tazkirah Hadis: 28 dlm usrah mingguan
   Menyantuni ahli 01
   Membantu mengurus/berbincang halaqat usariy yg baru
   Melaksanakan tugas naqibah mingguan 2 usrah...
 

No comments:

Post a Comment