Thursday, December 31, 2009

Isu Penggunaan Kalimah Allah di gereja...depa menang..???

Faham ke depa makna sebenar lafaz tu..
Kristian hari ini amat membenci Islam
Kemenangan mereka satu lagi muslihat jahat yg telah dirancang

"Mereka merancang dan Allah juga merancang, pasti perancangan Allah sebaik-baik perancangan".

Setiap yang berlaku pasti ditakdirkanNya dan dgn kehendakNya..Moga Allah menetapkan yang terbaik untuk umat Islam akhir zaman ini..

Penjelasan akh Hj Shamsul Maarif dlm isu ini..Kenapa muslim perlu bersatu menentang keputusan mahkamah ini...

Ini bukanlah isu nama Allah di zaman Nabi atau di tanah arab. Ini adalah sebahagian dari rancangan jahat musuh Islam yang sedang cuba sedaya upaya bagi menghakis Islam di tanah air ini sedikit demi sedikit hinggalah akhirnya hak yang dinyatakan dalam Perlembagaan Persekutuan ditafsir dengan cara yang salah. Tanah air Muslim ini adalah salah satu benteng terakhir umat Islam maka pertahankanlah.

Dalam hal ini semua kita perlulah jelas apa yang ada di dalam perlembagaan dan bukan redha atau membiarkan usaha jahat ini menang begitu sahaja. Kedudukan Islam dalam perlembagaan hendaklah dipertahankan dengan apa sahaja cara. Orang bukan Islam dilarang berdakwah kepada Muslim dan usaha ini adalah satu tipu muslihat halus bagi menyebarkan dan menambah kekeliruan umat islam yang jahil. Dalam hal ini usaha menolak mafsadah agar tidak terjadi mafsadah yang lebih besar mestilah dilakukan.

Dalam hal ini pihak KDN pasti akan memfailkan Rayuan dan kita pohon kesatuan fikrah dari aktivis gerakan Islam. Mencari yang sahih dan paling tepat dalam pandangan. Jika sesama kita berbeza dalam hal ini maka bergembiralah musuh-musuh Allah.

Moga Allah memberi taufik dan inayah dalam hal ini.

smhi

Moga usaha yg dilakukan akan berjaya. Kita wajib bersatu memberi sokongan dalam usaha yg dilakukan mereka yg arif dan mahir dengan kenyataan yg terkandung dlm perlembagaan negara.
Sebagai rakyat biasa kita juga amat wajar maklum dan faham hakikat perlemnbagaan negara kita. Agar kita tidak mudah diperbodohkan orang lain lantaran kejahilan kita mengenainya. Apatah lagi jika berl
kaitan hak muslim dan isu ummat Islam...

Mari kita sama berdoa...!! sekurang2nya.
Ummi Wardah
1 Jan 2010.

No comments:

Post a Comment